Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm. – Winston Churchill

tiistai 19. maaliskuuta 2013

"Miten sä jaksat?"

Niinpä, mietin usein ite ihan samaa. :D Tää mun avoin-työssäkäymis-lukemistouhu on ihan hullua. Mut voin kertoo, että kun on koko päivän tehny hommia, niin ei ainakaan oo mitään ongelmia nukahtamisen suhteen! Mä oon ihan taju kankaalla, kun pääsen sänkyyn. Kuulumisia sen verran, että hirviöesseepalautus (joka rönsyili 17 sivuiseksi) tuli tehtyä eilen, joten nyt tämä kolmisen viikkoa ennen artikkeita on pyhitetty aina yhtä ihanille tilastoille. Sain tänään laskettua vuoden 2011 pääsykokeen loppuun ja nyt arvon, mitä seuraavaksi tekisin: kertaisin teoriat ja tekemättömät tehtävät HoloPulkista, kahlaisin Nummenmaasta teoriaa tehtäviä tehden vai jatkaisin vanhoja pääsykokeita? Osa kaavoista tuntuu valuneen korvasta ulos, joten kertausrundi on joka tapauksessa paikallaan ennemmin tai myöhemmin. Nyt kuitenkin itse otsikkoon.

Multa on jo kaksi kurssikaveri kysyneet, mun lukemisesta. Eka keskustelu meni näin:
"Ootko jo laskunut koko pääsykoekirjan?"
"Joo ja lisämatskun ja Nummenmaan vastaavista asioista puolet."
"Onko sulla muuta elämää?!"
"Joo, tän tilaston kurssin ja kokeisiin lukemisen lisäks suoritan psykan perusopintoja ja käyn töissä."

Toinen keskustelu tänään:
"Ootko sä käynyt nää kaikki tilaston kurssit?"
"Joo ja eilen alkoi viimeinen."
"Oho, miten sä jaksat?"
"Emmä tiä, mä luen tän lisäks pääsykokeisiin, käyn töissä ja suoritan psykan perusopintoja."

Kyllä sitä pikkuhiljaa tajuaa itekin, kuinka paljon hommaa on itselleen hamstrannut. Mutta ainakaan mulla ei oo päiviä, ettei tietäis mitä tekis! Tänäänkin oon laskenut, käynyt salilla, tehnyt ruokaa, ollut luennolla ja laskuharjoituksissa ja vielä haluisin laskea. Mä en oikeesti osaa yhtään selittää, miten mä jaksa tällaista tahtia. Ehkä se on hirvee intohimo ja kiinnostus psykaa kohtaan ja se, että mä haluan niin palavasti sisälle, että teen oikeesti niin paljon hommia kuin siihen vaaditaan. Tai sitten, mulla on ollut pitkittynyt adrenaliinin ylituotanto, mikä saa mut painamaan eteenpäin aamusta iltaan.


www.kidsstoppress.com


Tietysti tohon jaksamiseen vaikuttaa sekin, että välillä oikeesti teen muuta. Käyn kaverin kanssa salilla, niin saa sillon höpöteltyä kaikkea turhaakin. Mä rentoudun myös datailemalla ja tätä blogia kirjoittamalla. Kihlatun kanssa pystyy rentoutumaan parhaiten, kuten myös Xboxia pelaamalla! Saa purettua turhaumat ja aggressiot siihen. ;) Nyt on vaan sellainen ajatus vallannut pään, että pääsykokeisiin on alle kaks kuukautta ja nyt tehdään oikeesti hommia sen eteen niin paljon, ettei tarvi myöhemmin katua saamattomuuttaan. Joten, mä taidan kaivaa kassista HoloPulkin esiin ja viettää illan sen kanssa. Mulla on mieletön tsemppikausi päällä ja aion todellakin käyttää sen 
hyödyks!



Päättäväisyydellä,
Embe

6 kommenttia:

  1. Mä alan vasta herään siihen kuinka paljon sä OIKEASTI tahdot päästä sisään. Ihan mieletön huippu-ylpeyskohtaus iski, siitä kuinka paljon teet hommia, ihan sairaan mahtavaa! Todellakaan et ole ollut saamaton, ja ihan mieletöntä tsemppiä ja jaksamista :) (ja ihanaa ettei susta oo töissä tullu mikään kiukkuapina vaikka painat kuin pieni orava :) )

    VastaaPoista
  2. Sinne täytyykin oikeesti haluta kovasti, että voi ees päästä. :D Oon koittanu pitää työt erillään tästä hommasta just siks, ettei tulis kiukkuapinoitua siellä. :D Kiitos ja kumarrus tsempeistä!

    VastaaPoista
  3. voisitko neuvoa tyhmää: olen hakemassa myös lukemaan psykaa ja ongelmia tuli täyttäessä lomaketta; ainoa psykan tutkinto jonka hakusivulta löysin on psykologian maisterin tutkinto. sekö se nyt on johon haetaan vai pitääkö ensin hakea kandidaatiksi? jos pitää niin miksi en sellaista sivulta löydä? entäs sitten tämä alempi ja ylempi tutkinto..... olen ihan hukassa, auttaisitko?=(

    VastaaPoista
  4. eikun juu se oli vaan tuo koulutushaku joka hämmensi.. eihän siinä itse hakulomakkeessa ollut kuin se yksi psykologia vaihtoehtona....:)

    VastaaPoista
  5. Itsekin olen suhteellisen ahkera 2. vuoden biologian opiskelija, mutta huhhuh. Olet saanut vaikka kuinka monta opintopistettä, samalla kun luet/lasket pääsykokeisiin ja käyt töissä. Toivottavasti opiskeluintosi säilyy myös syksyyn asti, _kun_ pääset yliopistoon.

    Tämä blogi on muuten toiminut minullakin hyvänä motivaation lähteenä, kiitos siitä. Onnea opiskeluun!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpas jännittävää, että mun blogia lukee muunkin kuin psykan alan opiskelijat! Ja vielä jännittävämpää on se, että täältä saa motivaatiota. :D Oon ihmettelyt kyllä itsekin, että luulis innon pikku hiljaa laskevan, kun jyystää samoja kaavoja päivästä toiseen... Mutta eeeeiii, samalla innolla painetaan kuin syksylläkin! Nyt alkaa vain olla hommat matikan suhteen pulkassa, laskettava alkaa huveta ja keskityn nyt vanhoihin pääsykokeisiin.

      Poista

Kommentit ja muu keskustelu tervetullutta! Ehdotuksia, ideoita, risuja, ruusuja, mitä tahansa. :)