Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm. – Winston Churchill

torstai 7. maaliskuuta 2013

Hyväksilukeminen

Moikka! Ajattelin tulla kirjoittamaan sellaisesta mua jo useamman päivän piristäneestä asiasta. Juttelin viimeisen persoonallisuuspsykan luennon jälkeen tulevista kursseista ja pääsykokeista opettajan kanssa ja kävi ilmi, että voisin mahdollisesti hyväksilukea seuraavan psykan kurssin (tutkimusmenetelmät) tilaston perusopinnoilla! Lähettelin asiasta sähköpostia koulutussihteerille ja takaisin opettajalle. Tulostin epävirallisen opintokirjaotteen, jossa näkyy kahden ensimmäisen tilaston suoritukset. Kiikutin läpsykän keskiviikkona ennen tenttiä opettajan lokeroon ja palauttaessani tentin, opettaja sanoi, että saan tutkimusmenetelmät kurssin hyväksiluettua! Wuhuu! Aion silti katsoa luennot ja lukea materiaalit, mutta mun ei tarvitsi mennä tenttiin. Oon ihan superiloinen, kun yksi asia to-do-listalta saatiin karsittua. Eli enää on siis person kirjatentti 1,5 viikon päästä ja tilaston neloskurssin tentti joskus huhtikuussa. Oon ihan liekeissä, että person kirjan jälkeen voin siirtää ajatukset psykan osuudelta pääsykokeisiin, voisin lukea lämmittelyksi muutaman artikkelin. Jää matikallekin enemmän aikaa. :) Mulla on siis hyvä fiilis nyt, vaikka tenttikirjaa onkin luettu vasta 50 sivua. Mut ei se mitään, mä selviän silti! Sunnuntaina olis tarkoitus rakentaa uudelleen suhdetta  Nummenmaahan. Avointa on nyt ennen artikkeleiden julkaisemista paljon, mutta töitä sitä vasten vähemmän ja kuukauden päästä alkaa lukuloma. Ja mä oon ihan innoissani. Millaiset fiilikset teillä on tässä vaiheessa pääsykokeen suhteen?





Päättäväisyydellä,
Embe

2 kommenttia:

  1. Hienoa, että yksi asia vähemmän! :)

    Pääsykoekirjani ilmestyy vasta tämän kuun lopussa, joten sitä odotellessa. Olen tosin viimeisen puolen vuoden aikana motivoinut itseäni ja tutustunut alaan ja kouluun perinpohjin. Henkisesti pitäisi olla kaikki kohdillaan, kun parin viikon päästä kirja ilmestyy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän mahtavaa, kun oot osannu jo henkisesti valmistautua tulevaan. :) Musta se on ainakin yhtä tärkeää kuin itse lukeminen. Koitan välillä kanssa ite henkisesti valmistautua kaikkiin fiiliksiin itse koetilanteessa, ettei mene pää ihan sekaisin. :D

      Poista

Kommentit ja muu keskustelu tervetullutta! Ehdotuksia, ideoita, risuja, ruusuja, mitä tahansa. :)