Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm. – Winston Churchill

perjantai 28. kesäkuuta 2013

Luentotallenteita, lainojen uusimisia ja kummallisuuksia

Terve ja moi! Kirjoittelen tässä luentotallenteen seuraamisen ohessa ennen töitä. Mulla on tosiaan vielä joku neljä tallenetta katsomatta. On kamalan vaikea keskittyä kolmea tuntia kerrallaan, joten katson aina sopivissa pätkissä luennot, harvoin ehdin edes kolmea tuntia istumaan koneella. Nyt varsinkin on viikonloppuna paljon töitä, niin käytännössä tarvii aamuisin tai ihan illalla tehdä kouluhommia jos niitä meinaa tehdä. Periaatteessahan mä voisin jo aloittaa lomani, koska opinto-oikeus on tän vuoden loppuun, mutta en tykkää siitä, että hommat jää roikkumaan. Sitä paitsi, jos pääsen nyt sisään, niin 50op pohjalla kuulostaa paljon paremmalta kuin 45op. ;)

Tenttikirjojakaan en ole ehtinyt lukea käytännössä ollenkaan. Nytkin uusin kaikki lainat, vaikka olen lukenut yhdestä kirjasta vasta 20 sivua. Aiheet on kuitenkin mielenkiintoisia, mutta on ollut pitkiä työpäiviä ja oon jatkuvasti nuhassa, niin jotenkin ne tiiliskivikirjat ei silti nappaa. Tää on kuitenkin mukavaa vastapainoa töille. Sain muuten vastauksen sähköpostiini psykan opettajalta, että myös luennot voi tenttiä sähköisesti! Tää oli hyvä uutinen, koska en jaksaisi millään kirjoittaa taas esseetä.



tenttikirjat


Tilaston projektista saan kuulla keskiviikkona. Mulla on sillon palautekeskustelu. Vähän hirvittää, että onko mun työ mennyt läpi vai kuuluuko keskustelu palautukseen joka tapauksessa. Mä kyllä toivon hartaasti, että se on mennyt läpi. En jaksaisi taas kirjoittaa sitä uusiksi tai korjailla sitä. Kuitenkin, vaikka projektin korjailu ei inspaa, niin (en olis ikinä uskonu sanovani tätä) mulla on ikävä matikkaa. Töiden jälkeen laskeminen oli paljon helpompaa kuin kirjaan tarttuminen. Siinä sai myös helpommin onnistumisen kokemuksia, kun sai jonkun killerilaskun laskettua ja vieläpä oikein. En silti viitsi laskea nyt huvikseni, koska täytyy saada psyka pois alta, ehkä myöhemmin sitten... Tilasto sivuaineena houkuttelee yhä enemmän. On muuten tosi jännä, miten voi innostua sellaisesta asiasta, mitä aikaisemmin inhosi ja oli huono siinä.

kuva täältä


Mä taidan nyt valmistautua töihin lähtöä varten. Illalla tuskin jaksan tehdä yhtään mitään, kun tänään on tiedossa 9,5 tuntia eli oon kotona hyvällä tuurilla 21.30 ja huonolla tuurilla vasta kymmenen jälkeen. Siitä sitten untapalloon ja takaisin työpaikalle aamu kymmeneksi. Kyllä mä olisin hitto sen opiskelupaikan ansainnu, kun oon painanut viimeisen vuoden ihan täysillä kaikkea; 50 opintopistetä, työtunteja satoja ja yhdeksän kuukautta pääsykokeisiin lukua. Tuloksia täytyy vielä odottaa kuitenkin 2,5 viikkoa. Eniten ärsyttää se, että niillä on varmasti tulokset jo tiedossa.


Päättäväisyydellä,
Embe

4 kommenttia:

  1. Sama ärsytys täällä tulosten odottelun kanssa! :D Eikä se miksään vaan muutu vaikka joka päivä käy yliopistohaku.fi -sivuilla :D Toivottavasti sanonta "hyvää kannattaa odottaa -toimis tässäkin tapauksessa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy myöntää, että itsekin käyn tuolla kyseisellä sivulla lähes päivittäin. :'D Ihan vain varmuuden vuoksi! Pari viikkoa pitäisi vielä kärvistellä ja pitää peukkuja...

      Poista
  2. Mulla on joskus ollut tenttikirjana tuo ´Introduction to Psychology´, melkoinen järkäle kyllä kyseessä. Kurssin nimi taisi olla ´Ihminen tutkimuskohteena´.

    VastaaPoista

Kommentit ja muu keskustelu tervetullutta! Ehdotuksia, ideoita, risuja, ruusuja, mitä tahansa. :)