Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm. – Winston Churchill

tiistai 9. heinäkuuta 2013

Sosiaalipsyka: Hylätty

Morjens vaan! Tänään oli tullut tulokset sosiaalipsykan osalta. Vaanin töissä tauolla netistä, mitähän siellä mahtaa lukea. Hylätty se kuitenkin oli, kuten arvelinkin. Tulin just kotiin ja täällä odotti auki revitty lirukirje. Äiti varmaan panikoinu heti, kun lukee kirjeessä Helsingin yliopisto. :D Pisteitä tuli kirjallisuudesta naurettavat 6,75, joten mun aineisto-osuutta ei ees arvioitu. Ei mua kyllä sinänsä ees harmita, kun olin jo niin varma siitä, etten vähän lukemisen takia sinne pääse.

Huomenna olisi tarkoitus mennä katsomaan asuntoja pk-seudulta! Vähän jännitäävää, mä oon ihan täpinöissäni. :D Psykan viimeinen kurssi etenee hitaasti. Katsoin eilen tosin toisen luentotallenteen loppuun. Olisi kiva saada homma hoidettu nyt pikkuhiljaa. Ei mulla tällä kertaa kummempia asioita ollut, kunhan päätin päivittää tuosta sosiaalipsykasta. Inttileskeys mulla alkoi eilen. No, psykan tuloksia odotellessa! Toivottavasti siitä olisi yliopistohaussa se mukavampi h-kirjaimella alkava sana...


Embe

10 kommenttia:

  1. Missäköhän mun sosiaalipsykan kirje viipyy.. :D

    Täällä pidetään peukkuja, että psykan kirjeessäsi lukee "hyväksytty"! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Outoa, ettei sulle ole vielä tullut! :o Mäkin asun niin perämettässä, että postin pitää melkein eksyä löytääkseen perille. :D Toivottavasti sun kirje olis paksumpi!

      Poista
    2. Asul vielä ihan Helsingissä joten vähän outoa! No jokatapauksessa, yliopistohaun sivu kertoi saman kuin sinulle :-D Enkä muuta odottanutkaan, en ole pettynyt :) Pisteet kuitenkin kiinnostavat, josko se kirje vaikka huomenna kotiin tulisi!

      Poista
    3. Eiköhän se huomenna jo ilmesty. :)

      Poista
  2. Opiskelupaikka kuuluis niin sulle. Toivon hulluna, että pääset! Mulla ois eka haku edessä ens keväänä. Mietin Joensuun ja Jyväskylän välillä. Niissä ei kait tarvi olla niin matikkanero. Harkitsitko sinä koskaan kumpaakaan noista? Ja miten ylipäänsä päädyit just Helsinkiin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensinnäkin tsemiä tulevaan koitokseen! :) Joensuun koe ei sisällä ollenkaan tilastoja - siellä on kaksi pääsykoekirjaa, joista toinen on filosofiaa. Jyväskylässä on Helsingin tapaan artikkelit, mutta tilasto-osuus on monivalintoja, missä ei ilmeisesti tarvitse laskea ollenkaan. Molemmat on musta hyviä vaihtoehtoja siinä missä nää enemmän tilastoja painottavat yliopistot. :) Kummastakin valmistuu kuitenkin psykologiksi!

      Mä en oo missään vaiheessa harkinnut kumpaakaan sen takia, että niissä kaupungeissa ei olis mitään mulle. Mun perhe asuu Tampereen lähistöllä ja kihlattu pk-seudulla. Vaikka tällaisten asioiden ei pitäisi painaa opiskeluvalinnoissa, niin kyllä ne silti painavat. Olin kuitenkin aikonut hakea sekä Tampereelle että Helsinkiin jo ennen seurustelua. Priorisointi meni sitten vain toisinpäin. :) Myös Turun hylkäsin samasta syystä kuin Jyväskylän ja Joensuun, mua myös hirvittää soveltuvuuskokeet, en koe pärjääväni niissä. :D Jos vain on rohkeutta ja mahdollisuuksia lähteä yrittämään myös kotiseudun ulkopuolelle, niin mä sanon, että anna mennä vain!

      Poista
  3. Täälläkin jännitellään maanantaipostia :D varsinkin kun hain itse Turkuun, enkä yhtään osaa sanoa miten soveltuvuuskoe meni. Etkä oo yksin "huonojen" hakuperusteiden kanssa, mulla tulee myös ongelma jos pääsenkin Helsinkiin/Tampereelle, koska perhe ja poikaystävä löytyy Turun seudulta. Joskus mietin, miksi tuli haettua kaikkiin kolmeen :D toivottavasti saat maanantaina iloista postia, oot kyllä ollut hirmuisen ahkera! Ja blogi on aivan loistava, vaikka en voinutkaan lukea sitä ennen kuin vasta kokeen jälkeen, sun ahkeruus aiheutti liikaa paineita ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti pääsisit sit Turkuun, kun kaikki tärkeä on sulla siellä. :) Mun tekis vaan mieli nukkua koko ajan, että maanantai tulis nopeesti! Apua, kuulostaa kamalalta, ettet oo voinu lukea mun blogia ennen kokeita. :D Hyvä kuitenkin, että oot tykänny jälkeenpäin. :)

      Poista
  4. Tsemppiä sulle, toivon kauheesti, että pääset! Oon tänä keväänä lukiosta valmistunut ja hain eri alalle(sosiaalityö), mutta tää blogi on silti tsempannut lukemaan ja jotenkin lievittänyt stressiä siitä jos ei ekalla kerralla vielä sattuisi onnistumaan; kyllä unelma-alalleen jaksaa useammankin kerran yrittää.
    Olin kyllä silti tosi onnellinen kun pääsin heti opiskelemaan sosiaalityötä just Tampereelle, minne halusinkin. Nyt toivon sit kahta kauheemmin, että suakin onnistaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huippujuttu, että pääsit ekalla hakukerralla sisään, onnea! :) Kiva kuulla, että oot saanu blogista tsemppiä, vaikka haitkin eri alalle. :) Mä koitan tässä kärvistellä vielä viikonlopun yli...

      Poista

Kommentit ja muu keskustelu tervetullutta! Ehdotuksia, ideoita, risuja, ruusuja, mitä tahansa. :)