Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm. – Winston Churchill

keskiviikko 4. helmikuuta 2015

Mitä teen mun vapaa-ajalla?

Heippa! Päätin nyt parin lukijan toivomuksesta kirjoittaa mun vapaa-ajasta ja siitä onko mulla ylipäätään sitä. :D Ihan hirveesti mulla ei sellaista "en tee mitään koulujuttuja"-vapaa-aikaa ei ole. Useimmiten luentojen jälkeinen aika menee ryhmätöiden parissa, (tällä hetkellä) esseiden kirjoittamisessa, kohta (toivottavasti) kandin kirjoittamisessa näin lyhykäisyydessään. Nytkin katson luentotallennetta, koska en jaksa mennä maanantaisin kahdeksalta aamulla luennolle, hyi mua.


Tässä mää ja mun tyypillinen oloasu
just nyt. 
Aika iso osa mun vapaa-ajasta menee ainakin nyt järjestöhommien hoitamiseen, esimerkiksi pari viikonloppua on nyt mennyt SPOL-jutuissa. Olen nyt hankkinut puhujia lokakuun kongressiin, lähetellyt sähköpostia koskien työelämäiltaa ja muihin tapahtumiin/kokouksiin liittyen. Tietenkään mun vapaa-aika ei nyt pariin sähköpostiin mene, mutta nykyään aikaa kuluu tosi paljon Facebookin seuraamiseen. Meillä on ties mitä hallitusryhmiä ja muita järjestöjuttuja Facebookissa, plus sähköpostilistat ja drive-tiedostot. Ei mene varmaan tuntiakaan, ettei Facebookissa olisi viestiä tai ilmoitusta. :D

Jos ei järjestöjuttuja lasketa, niin pelaan aina sillon tällöin Xboxia ja tykkään tehdä ruokaa ja leipoa. Yritän myös viritellä jotain lenkkeilyn tapaista lähellä asuvan kaverin kanssa, koska aika paljon tulee nyhvättyä kotona. Lisäksi mulla on kissa, mikä varmaan vaikuttaa siihen, että vietän aika paljon aikaa kotona. :D Seuraan myös paria tv-sarjaa aina silloin, kun on aikaa. Blogin mainitsen yleensä myös harrastukseksi, vaikka en tänne kirjoittele kuin ehkä kerran viikossa.


Astrid


Mikäli mulla olis enemmän aikaa, niin haluaisin ehdottomasti lukea muutakin kuin koulukirjoja. Tykkään erityisesti fantasiakirjoista ja olis kiva palata iltaisin niiden pariin ja nollata ajatukset ennen nukkumaan menoa. Lisäksi olis ihan jees harrastaa jotain liikuntaa, kun tulee vietettyä niin paljon aikaa koneella/istuen/sisällä. En kuitenkaan valita mun vapaa-ajan puutetta, koska iteppä oon järjestötouhuihin hankkiutunut! On mulla toki myös niitä päiviä, kun makaan vain sohvalla enkä tee mitään. Mä oon myös tosi hidas lukemaan ja en jaksa keskittyä pitkiä aikoja, joten kokonaisena vapaapäivänä mulla menee hirveesti aikaa kaikenlaiseen pyörimiseen ja saan luettua alle sata sivua päivän aikana. Pitäis opetella keskittymään paremmin ja lukea kerralla se sata sivua ja pitää loppupäivä vapaata!



Oli itseasiassa hyvä, että pyysitte tätä postausta. Nyt tuli oikeasti huomattua, että mun ajankäyttö ei oo mitenkään hallinnassa; mun on vaikee erottaa "työtä" ja vapaa-aikaa. To do -listat on auttaneet jonkin verran hahmottamaan, mitä on meneillään, mutta ei tarpeeksi. Teinkin nyt keittiön liitutaululle tavoitteet jokaiselle viikolle, jotka mun tulee hoitaa! Näin ei mene aikaa epämääräiseen pyörimiseen ja hapuiluun, kun en tiedä, mikä olisi tärkeintä hoitaa. Yritänkin nyt ottaa tästä opikseni. :) Muistakaa te kuitenkin, että lepo ja vapaa-aika on supertärkeää jaksamisen kannalta! Mä jatkan nyt ton luennon seuraamista ja sitten pitääkin mennä jo nukkumaan. :--D Kivaa viikonlopun odotusta kaikille! Kirjoittelen vielä postauksen viikonloppuna siitä, mitä kaikkea on ehtinyt tapahtua viime postauksen jälkeen. :)


Ajankäytön kanssa hapuilen,
Embe


1 kommentti:

  1. Olipas kivasti normilinjasta poikkeava postaus! Sun pitää korkata se Hannibal, kunhan kerkeet. Se on silkkaa mahtavuutta jokaiselle psykanörtille. ;)

    Oot mahti, ja terkkuja eläinlapsille!

    T: yks hullu pupumuija Kuopiosta

    VastaaPoista

Kommentit ja muu keskustelu tervetullutta! Ehdotuksia, ideoita, risuja, ruusuja, mitä tahansa. :)