Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm. – Winston Churchill

keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Mitä minulle kuuluu?

Moips! Viikko on taas mennyt hujahtamalla ohi ja sain vasta tänään silmäiltyä artikkelit loppuun lähinnä väliotsikoita lukien. Kirjoittelin _muutamia_ pointteja ylös, mutta niitä tulikin useampi sivu, koska kirjoitin jokaisesta artikkelista erikseen. Taidan siis kuvailla videopostauksen mahdollisimman pian. Viime viikonloppuna ei ollut mitään kummempaa ohjelmaa, kävin porukoiden luona ja näkemässä muutamia kavereita. Yksi juttu pitää kuitenkin tuosta viikonlopusta jakaa!

Eli olin yötä kaverini luona, joka opiskelee psykaa Tampereella. Hän omine psykotovereineen pääsivät osallistumaan hypnoosikurssille, jossa opetettiin rentouttamistekniikkaa ja pientä hypnoosinpoikaista myös. Kaveri oli saanut viisi omaa toveriaan hypnotisoitua niin, etteivät he muistaneet omaa nimeään. Ja nyt te pyörittelette silmiänne siellä, kuten mäkin aluksi tein, mutta kaveri oli kuvannut yhdestä sessioista videon. En meinannu uskoa silmiäni, kun hypnotisoitu ei osannut sanoa omaa nimeään, mutta siskon ja kaveri nimet tulivat kuin apteekin hyllyltä. Pyysin kaveria kokeilemaan temppua myös muhun. Ensin hän teki "kokeilun", että olenko edes hypnoosialtis. Piti laittaa silmät kiinni ja kuvitella oikeaan käteen sanko, jossa on kiviä ja se painaa paljon. Oikean käden pitäisi mielikuvan yhteydessä laskea, mutta mulla laski vastakkainen käsi pikkuisen. :D Kokeiltiin myös toista taktiikkaa, mutta sekään ei tuottanut tulosta. Lopuksi kaveri yritti vielä saada mut ihan hypnoosi rentoutuksen kautta, missä laskettiin kymmeneen ja annettiin mielikuvia. Homma ei kuitenkaan vieläkään toiminut, joten todettiin, että oon sen verran jääräpäinen, ettei mua saanu hypnoosiin. :D Mielenkiintoinen kokemus kyllä! Varsinkin viimeisessä yrityksessä keho rentoutui, vaikka en hypnoosiin päässytkään.

Mää ja Vilma luetaan tenttiin.


Tämä viikko on sen sijaan ollut aika kiireinen. Maanantaina meillä oli neuropsykan lukupiiri, jossa viihdyttiin viisi tuntia opettelemassa aivojen osia sun muita. Tiistaina mulla oli tutkimuspsykan tentti ja sen jälkeen kertailtiin taas neuroa kahdeksaan asti jäätelön voimin. Tänään mulla oli sitten neuron tentti ja sen jälkeen kävin antamassa ääninäytteen logopedian gradua varten. Iltapäivästä korjailtiin vielä meidän harkkakurssin raporttia. Kognitiivisen psykan tentin siirsin suosiolla kesäkuulle, koska se olisi viikon päästä enkä millään ehtisi lukea siihen tarpeeksi. Huomenna suunnataan muiden tarjoiluvastaavien kanssa tukkuun aamulla, sen jälkeen valmistelemaan sitsiruokia, jonka jälkeen kipitän iltavuoroon. Seuraavana aamuna taas kokkeilemaan, illalla sitsaamaan ja yöllä siivoamaan. Lauantaiaamuna pyyhällään pirteänä töihin! Ensi viikolla on onneksi tyhjää, koska Survo odottaa innolla ystäväänsä, harkkakurssin raportti korjaajiaan ja oppimispäiväkirja kirjoittajaansa. Lisäksi Survo-risteily lähestyy kovaa vauhtia ja pitäisi sinne miettiä opetusmatskun kehitysideoita, kertoa omasta oppimisprosessista ja siitä, miten itse opettaisin Survon käyttöä! Täytyy tuotakin pohtia samalla, kun tekee data-analyysia varten vaadittavia tehtäviä. Toukokuulle ilmottauduin ruotsin kurssille ja elokuussa aion suorittaa enkun.

Eilinen ilta kera aivojen ja teen.


Ai niin! Sain alkuviikosta sähköpostia, että Helsingin yliopisto oli puoltanut mun oikeuspsykan sivuainehakemusta ja nyt hakemus on Joensuussa käsiteltävänä! Vaikuttaa siis siltä, että pääsen ens vuonna suorittelemaan toista sivuainetta. :) Voi juku mä oon taas innoissani!

Nyt voisin kuitenkin pelata xboxia alkuviikon uurastuksen jälkeen. Ja pyrin tosiaan kuvaamaan videopostauksen ASAP! Videon lataaminen blogiin vie taas ikuisuuden, mutta enköhän mä saa sen ens viikon alkuun mennessä laitettua. :) Psykan pääsykokeisiin haettiin valvojia ja mä olisin ollu ihan innoissani menossa, mutta mulla on just sillon ruotsin eka kurssikerta, mistä ei saa olla pois. :( Ehkä mun pitää pitää joku alkupuintitapahtuma pääsykokeilaille. ;D

Luku- ja laskuintoa toivotellen,
Embe

3 kommenttia:

  1. Moikka! Miten oot ajatellut käytännössä toteuttaa tuon oikeuspsykan opiskelun ?:) Helsingistä on kuitenkin aika työlästä kulkea usein Joensuuhun ja kallistakin .. T. Opiskelija jkl psykalta joka harkitsee myös kyseistä sivuainetta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka moi! :) Mä en ihan hirveesti oo vielä miettiny käytännön järjestelyjä, mutta mun vuosikurssilta lähtee mahdollisesti kaksi kaveria myös Joensuuhun ja toisella heistä on sukulaisia siellä. Mahdollisesti siis pääsee majailemaan heidän nurkkiin tai sitten vaihtoehtoisesti yritän kosiskella Joensuun psykalaisilta lattiapaikkaa tai jotain. :D Meilläkään ei ole tarkoitus joka kerta tulla paikan päälle, varsinkaan jos luento kestää kaksi tuntia. Pidempiä seminaareja(?) varten ajateltiin kyllä tulla ja ehdottomasti sillon, jos luentoja on useampana päivänä peräkkäin. Kallista kulkeminen kyllä on... Onko sulla jotain suunnitelmia?

      Poista
    2. Eipä ole eikä myöskään tuttuja Joensuussa, juuri tässä pohdin muodostuko se ylivoimaiseksi esteeksi vai lähdenkö silti hakemaan opinto oikeutta :)

      Poista

Kommentit ja muu keskustelu tervetullutta! Ehdotuksia, ideoita, risuja, ruusuja, mitä tahansa. :)