Moips kaverit! Multa pyydettiin vähän vinkkejä pääsykoelukemiseen ensikertalaisille. Tein nyt pitkästä aikaa videopostauksen, kun en jaksanut kirjoittaa. :D Osa vinkeistä pätee tietenkin myös muille hakijoille, mutta yritin miettiä juttuja, jotka koskettais erityisesti suoraan lukiosta hakevia. Toivottavasti koette mun höpötyksen edes hiukan hyödyllisiksi! :) Videon pääsee tuttuun tapaan katsomaan TÄÄLTÄ.
Tsemppiterkuin,
Embe
Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm. – Winston Churchill
tiistai 29. maaliskuuta 2016
perjantai 11. maaliskuuta 2016
Pari vinkkiä tilastojen tahkomiseen liittyen
Heippa kaikki! Nyt on luvassa pääsykoepostausta pitkästä aikaa. ;) Mulle on tullut muutamia tiedusteluja siitä, että mitä vielä voisi laskea tässä ennen materiaalin julkaisemista. Ajattelinkin siis kirjoitella tähän pari ideaa tilastotaitojen hiomiseen:
Monelle on tuntunut olevan haastena siirtyä pääsykoekirjan tehtävistä lisämateriaalin tehtäviin (been there done that, tiedän siis miltä se tuntuu). Kyseessä on todellakin iso harppaus tehtävien vaativuuden suhteen, mutta sitä ei kannata rakkaat pelästyä! :) Mulla itselläkin meni monen monta tehtävää niin, että jouduin suoraan katsomaan vastauksia, koska ei ollut hajuakaan, mitä olisi pitänyt tehdä. Ei siis kannata olla huonoin fiiliksin ja moittia itseään jos lisämatskun tehtävät eivät lähde heti rullaamaan. :) Oikeasti jo pelkästään sillä, että pohtii sitä tehtävää ja laskee ratkaisun vastauksia katsomalla, oppii tosi paljon! Näin ainakin tiedät seuraavalla kerralla, miten sen tyyppinen tehtävä tulisi laskea. Tätä kehittymistä ei välttämättä itse huomaa heti kovin helposti, mutta trust me, sinikkään laskemisen jälkeen huomaatte, ettei vastauksia tarvitse kurkkia läheskään niin usein kuin lisämatskun alussa. :) Mä kehottaisinkin siis aloittamaan lisämateriaalin tahkomisen vanhimmista tehtävistä vähän niinkuin lämmittelynä. Uudemmat tehtävät on kuitenkin sen tyyppisiä, mitä viime aikoina pääsykokeissa on ollut, joten niiden kohdalla teidän ei välttämättä tarvitse ainakaan yhtä paljon tukeutua vastausten katsomiseen, kun olette kehittyneet ja lämmitelleet vanhempien tehtäviä avulla. :)
Jos kuitenkin on sellainen fiilis, ettei halua suoraan pääsykoekirjan tehtävistä sukeltaa vanhojen pääsykokeiden tehtäviin, niin mä suosittelisin tarttumaan joko tuplavanhaan pääsykoekirjaan (Nummenmaa: Käyttäytymistieteiden tilastolliset menetelmät) tai lukion lyhyen ja/tai pitkän matikan tilastot & todennäköisyys -kurssin kirjaan. :) Kaikista noista (erityisesti lukion kirjoista) löytyy vaativuudeltaan erilaisia ja ennen kaikkea uusia tehtäviä! Laskurutiini on kuitenkin hirmutärkeä ja mun mielestä ihan avainasemassa pääsykokeissa menestymiseen, joten edes "helppoja" tehtäviä ei voi laskea liikaa. :) Laskemalla paljon erilaisia tehtäviä tiedätte ainakin, että millaisia tehtäviä ko. aiheesta voi tulla. Rohkeasti siis kaivamaan lukiokirjat esiin tai lainaamaan kirjastosta!
Lisäksi muutamia tehtäviä löytyy myös valtsikan MOOC-kurssilta (sivun lopussa), josta olen paasannut täällä aiemminkin. Myös ne voi halutessaan kurkata läpi. :) Haluisin myös vielä muistuttaa siitä, että on tosi tärkeää opetella laskemaan sillä palikkalaskimella, vaikka kuinka se funktiolaskin viettelisi teitä pöytälaatikosta. Muistakaa myös tutkia, että millaisia (erityisesti normaalijakauma-taulukoita) kokeissa on ollut. Pääsykoekirjassa on ystävällisesti annettu sekä negatiiviset että positiiviset z-arvot, mutta aiemmin kokeissa on ollut vain jompi kumpi puolista. Pitäkää siis huolta, että osaatte käyttää taulukkoa vain yhtenä kappaleena - oli siinä mukana kumpi puoli tahansa. :)
Ei siis muuta kuin huikeasti tsemppiä viimeisiin tilastorutistuksiin ja kuukauden päästä julkaistaankin jo materiaali, jännää! Laittakaa ihmeessä kysymystä kommentteihin tai mulle sähköisellä postilla, niin vastailen niihin kyllä, vaikka joskus menisikin hetken aikaa. :) Kivaa viikonloppua kaikille!
Tilastoterkuin,
Embe
Monelle on tuntunut olevan haastena siirtyä pääsykoekirjan tehtävistä lisämateriaalin tehtäviin (been there done that, tiedän siis miltä se tuntuu). Kyseessä on todellakin iso harppaus tehtävien vaativuuden suhteen, mutta sitä ei kannata rakkaat pelästyä! :) Mulla itselläkin meni monen monta tehtävää niin, että jouduin suoraan katsomaan vastauksia, koska ei ollut hajuakaan, mitä olisi pitänyt tehdä. Ei siis kannata olla huonoin fiiliksin ja moittia itseään jos lisämatskun tehtävät eivät lähde heti rullaamaan. :) Oikeasti jo pelkästään sillä, että pohtii sitä tehtävää ja laskee ratkaisun vastauksia katsomalla, oppii tosi paljon! Näin ainakin tiedät seuraavalla kerralla, miten sen tyyppinen tehtävä tulisi laskea. Tätä kehittymistä ei välttämättä itse huomaa heti kovin helposti, mutta trust me, sinikkään laskemisen jälkeen huomaatte, ettei vastauksia tarvitse kurkkia läheskään niin usein kuin lisämatskun alussa. :) Mä kehottaisinkin siis aloittamaan lisämateriaalin tahkomisen vanhimmista tehtävistä vähän niinkuin lämmittelynä. Uudemmat tehtävät on kuitenkin sen tyyppisiä, mitä viime aikoina pääsykokeissa on ollut, joten niiden kohdalla teidän ei välttämättä tarvitse ainakaan yhtä paljon tukeutua vastausten katsomiseen, kun olette kehittyneet ja lämmitelleet vanhempien tehtäviä avulla. :)
Lisäksi muutamia tehtäviä löytyy myös valtsikan MOOC-kurssilta (sivun lopussa), josta olen paasannut täällä aiemminkin. Myös ne voi halutessaan kurkata läpi. :) Haluisin myös vielä muistuttaa siitä, että on tosi tärkeää opetella laskemaan sillä palikkalaskimella, vaikka kuinka se funktiolaskin viettelisi teitä pöytälaatikosta. Muistakaa myös tutkia, että millaisia (erityisesti normaalijakauma-taulukoita) kokeissa on ollut. Pääsykoekirjassa on ystävällisesti annettu sekä negatiiviset että positiiviset z-arvot, mutta aiemmin kokeissa on ollut vain jompi kumpi puolista. Pitäkää siis huolta, että osaatte käyttää taulukkoa vain yhtenä kappaleena - oli siinä mukana kumpi puoli tahansa. :)
Ei siis muuta kuin huikeasti tsemppiä viimeisiin tilastorutistuksiin ja kuukauden päästä julkaistaankin jo materiaali, jännää! Laittakaa ihmeessä kysymystä kommentteihin tai mulle sähköisellä postilla, niin vastailen niihin kyllä, vaikka joskus menisikin hetken aikaa. :) Kivaa viikonloppua kaikille!
Tilastoterkuin,
Embe
keskiviikko 9. maaliskuuta 2016
Oikeus- ja kriminaalipsykologian luento lukiolaisille
Heippa! Olen menossa pitämään osallistavaa luentoa lukiolaisille "rikollisuuden psykologiasta" kuun lopussa. Asiasta sovittiin melkein vuosi sitten ja nyt päivämäärä lähestyy kovaa vauhtia. :D Ajattelinkin siis kysellä teiltä, rakkaat lukijat, että mitä te haluaisitte tietää oikeus- ja kriminaalipsykologiasta? Erityisesti lukiolaisten (miksei muidenkin) ajatukset ja toiveet kiinnostavat. :) Mullahan riittäisi intoa ja (toivottavasti) asiaakin paasata vaikka mistä, mutta jotenkin käsiteltäviä asioita pitäisi rajata. Laittakaa siis ihmeessä kommenttia jos tulee jotain juttuja mieleen!
Tosi jännittävää kyllä mennä pitämään ekaa "luentoa" ikinä. :D Tällä hetkellä ilmoittautuneita on 60, jaiks! Ajattelin tehdä luennosta niin osallistavan kuin mahdollista ja viedä sinne näytille esim. oikeuspsykaa käsitteleviä kirjoja. Myös jotain keskustelutehtäviä ja muita yritän keksiä.
Nyt täytyy kuitenkin palata takaisin Monimuuttujamenetelmien pariin, jotta saan tentin kunnialla pois alta ennen seuraavia kursseja ja projekteja. Kivaa hiljalleen alkavaa kevättä kaikille! ^.^
Innostusterkuin,
Embe
Tosi jännittävää kyllä mennä pitämään ekaa "luentoa" ikinä. :D Tällä hetkellä ilmoittautuneita on 60, jaiks! Ajattelin tehdä luennosta niin osallistavan kuin mahdollista ja viedä sinne näytille esim. oikeuspsykaa käsitteleviä kirjoja. Myös jotain keskustelutehtäviä ja muita yritän keksiä.
Nyt täytyy kuitenkin palata takaisin Monimuuttujamenetelmien pariin, jotta saan tentin kunnialla pois alta ennen seuraavia kursseja ja projekteja. Kivaa hiljalleen alkavaa kevättä kaikille! ^.^
Innostusterkuin,
Embe
perjantai 19. helmikuuta 2016
Harjoitteluun keväällä 2017
Voi juku! Kirjoittelin tänne vähän aika sitten, että mut oli kutsuttu haastatteluun mun unelmaharjoittelupaikkaan. Kävin viikko sitten perjantaina haastattelussa ja kerrankin oli sellainen fiilis, että en möhlinyt sitä jo höpöttänyt ihan omiani. Mulle yritettiin kovasti tarjota harjoittelupaikaa syksylle ja lopulta kieltäydyin siitä (koska pj-hommat) ja laitoin puhelun jälkeen sähköpostia, että voin joustaa niin, että tekisin 3-4 päiväistä viikkoa. Kyselin samalla siitä keväästä ja he eivät olleet tehneet vielä päätöksiä siitä ja lupasivat soitella joka tapauksessa seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Keskiviikkona olin sitten ihan tuskaisena yliopistolla ja odotin jatkuvasti soittoa, että tietäisi miten käy. Keväälle oli ollut enemmän hakijoita ja en oikein tiennyt onko mulla mahdollisuuksia siihen vai ei. Lopulta puhelin kuitenkin soi Monimuuttujamenetelmien luentojen välissä ja sieltä kerrottiin, että tarjoaisivat kuitenkin nyt mulle sitä kevään paikkaa! Voitte varmaan arvata, että vastaus oli JOO, JOO, JOO, EHDOTTOMASTI!
Mulla alkaisi nyt sitten tammikuussa 2017 opintojen kruunaama psykologiharjoittelu. :) Tosi kiva, että sai tietää näin aikaisin, koska yleensä kevään paikat jaetaan vasta loppuvuodesta, kun rahoitukset sun muut ovat varmistuneet. Palkkakin tulee olemaan jopa yli kv-tes:in minimin. :D Oon niin superiloinen ja onnellinen ja täpinöissäni tästä! Harjoittelupaikka on siis oikeuspsykiatrian sovellusalalla, mutta tarkempia tietoja en siitä halua täällä antaa. :) Tosi jännää! Näillä näkymin mun pitäisi siis valmistua varmaan kesäkuussa 2017.
Nyt takaisin gradu-juttujen pariin!
Perjantaipärinöin,
Embe
Mulla alkaisi nyt sitten tammikuussa 2017 opintojen kruunaama psykologiharjoittelu. :) Tosi kiva, että sai tietää näin aikaisin, koska yleensä kevään paikat jaetaan vasta loppuvuodesta, kun rahoitukset sun muut ovat varmistuneet. Palkkakin tulee olemaan jopa yli kv-tes:in minimin. :D Oon niin superiloinen ja onnellinen ja täpinöissäni tästä! Harjoittelupaikka on siis oikeuspsykiatrian sovellusalalla, mutta tarkempia tietoja en siitä halua täällä antaa. :) Tosi jännää! Näillä näkymin mun pitäisi siis valmistua varmaan kesäkuussa 2017.
Nyt takaisin gradu-juttujen pariin!
Perjantaipärinöin,
Embe
maanantai 8. helmikuuta 2016
Kivoja kursseja ja muita kiireitä
Hei taas pitkästä aikaa! Viikot pyyhältävät ohi hurjaa vauhtia - hyvä, että pysyy itse perässä. Vaikka mun puheenjohtajakausi on virallisesti alkanut nyt helmikuussa, niin oon ehtinyt kivasti keskittyä kursseihin viimeisen parin viikon aikana. SPOL-hommia ei ole vielä ihmeemmin ollut, mitä nyt vähän risteilyn järkkäilyä, toimintakertomuksen kirjoittamiseen osallistumista ja esityslistan laatimista uuden sihteerin kanssa (perussettiä siis!). Ajattelinkin siis vaihteeksi kertoa vähän opintojuttja. :)
Mulla oli tammikuun puolessa välissä tosiaan sellainen englannin kielinen R-ohjelmistokurssi, jonka lopputyön sain pakettiin tammikuun vikana päivänä 45 minuuttia ennen deadlinea. Hyvissä ajoin taas siis! Tykkäsin kurssista kovasti ja opin käyttämään R:ää ihan perusjuttuihin. Kurssi tuki myös hyvin Stata-ohjelmiston käyttöä, millä teen graduni analyysit, joten sekään ei ollut yhtään pahitteeksi! Nyt on pikkuisen verran enemmän kartalla siitä kielestä, mitä tilasto-ohjelmiin kirjoitellaan. Meinasi kyllä silloin deadline-sunnuntaina mennä pahemman kerran herne nenään, kun olin tehnyt kaikki analyysit kivasti, mutta en saanut yksinkertaisia pylväskuvaajia tehtyä sitten millään. :D No okei, ehkä se lopputyö olisi pitänyt aloittaa aiemmin kuin kaksi päivää ennen dedistä. Sain kuin ihmeen kaupalla kuitenkin paria tuntia ennen palautusta väkerrettyä pylväskuvaajan, joten ei muuta kuin raportti kasaan ja kurssi oli sillä taputeltu! Sain samalla viikolla myös työhommat lopullisesti loppuun ja muutamat tentit tarkastettua.
Akuuttien stressitekijöiden poistuttua olin viime viikolla pari päivää kipeenä (tuun AINA kipeeksi lomalla tai silloin kuin ei ole mieletöntä akuuttia stressiä, oon kovin tunnollinen). Nyt olen kuitenkin taas terveiden kirjoissa ja seuraavat hommat odottavat tekijäänsä. Jännästi se Netflixin tuijottelu ei edistä lausunnon tai kotitehtävien tekemistä. Mulla on nyt siis meneillään opetusta Data-analyysin kurssilla, mikä on ihan parasta. <3 On mieletöntä nähdä opiskelijoiden huima kehitystahti kurssin edetessä! Sen lisäksi käyn monimuuttujamenetelmien kurssia, joka on tosi haastava, mutta myös mielenkiintoinen. Siitä pitäisi eka kotitehtävien sarja saada pakettiin perjantaihin mennessä, tentti on vähän reilu kuukauden päästä ja lopputyön palautus toukokuun alussa. Jottei opinnot olisi pelkkää tilastojen pyörittelyä, niin ilmoittauduin hetken mielijohteesta kahden opintopisteen Varhaisten mielenterveyden häiriöiden tieteellinen tutkiminen -kurssille, joka suoritetaan läsnäololla ja esseellä, jonka palautus on kuun lopussa. Sen lisäksi mulla on vielä Ammattikäytäntö II Mielenterveyden kurssi, josta ajattelin kirjoittaa vähän enemmän.
Mulla on nyt siis kaksi muuta Ak II:sta takana (neuropsyka ja persoonallisuus-/työpsyka). Tämä mielenterveyden kurssi on kyllä tosi erilainen ja vaikka neurossa tuli pari lausuntoa tehtyä, niin tässä lausunnon kirjoittaminen on kyllä ihan toista maata! Palautus olisi viikon päästä maanantaina ja en ole vielä kirjoittanut mitään. Tosi haastavaa kyllä, kun lausunnon "kohteella" ei ole niin selkeästi erottuvia ongelmia/oireita kuin neuropsykassa. Viime kerralla meillä käytiin kyseistä tapausta läpi eri näkökulmista, esim. kognitiivis-konstruktiivisella otteella, psykiatrisella diagnostiikalla, skeematerpaia näkökulmasta jne. Oli tosi valaisevaa tajuta, kuinka erilaisista lähtökohdista eri terapiasuuntaukset yms. tarkastelevat samaa asiaa! Kuitenkin johtopäätökset eri ryhmien välillä olivat yllättävänkin samanlaisia. Tässä oli taas hyvä muistutus siitä, että kyllä se teoriatietokin tarjoaa jotain työkaluja oikeiden tapausten käsittelyyn. Innolla odotan seuraavia kurssikertoja! Hirveesti oon kyllä tykännyt myös näistä ammatillisista kursseista, vaikka musta ei täyspainotteista kliinikkoa tulisikaan. :)
Näiden kurssihommien lisäksi olen saanut gradua rykäistyä eteenpäin, jee! Nyt alkaa kohta olla tulokset paketissa ja menenkin esittelemään omaa aihetta Nuorisotutkimusseuran avoimille gradupäiville jos mut huolitaan sinne. :D Paljon kiitosta kuuluu kyllä mun ihanaakin ihanemmille ohjaajille, jotka neuvovat ja kannustavat eteenpäin. ^.^ Yritän helmikuun aikana saada menetelmiä ja tuloksia kirjoitettua. Vieläkin oon kyllä innoissani tästä!
Sitten vielä yksi kuuluminen ennen kuin siirryn sänkyyn lueskelemaan tilastotiiliskiveä; mulla on perjantaina haastattelu harjoittelupaikkaa koskien!! Jännittää hirveesti ja nyt pitäisi antaa sitten parastaan haastattelussa. Kyseessä on yksi mun kolmesta hakukohteesta (kahteen tosiaan voi olla tarkemmin yhteydessä vasta kesän jälkeen), joten pitäkää peukkuja mulle. :D Olen miettinyt tätä harjoitteluasiaa aika paljon ja vaikka varmasti tulen sen herättämistä fiiliksistä kirjoittamaan täällä blogin puolella, mutta varsinaista harjoittelupaikkaa en halua täällä kertoa, ymmärrätte varmaan. :) Mun vaihtoehdot on kuitenkin itselle tosi mieluisia ja niistä kaksi on aikuispsykiatrian puolella ja yksi lapsen/nuorten parissa. Tästä aiheesta kuitenkin lisää, kun tiedän mihin päädyn harjoittelemaan psykologin ammatti keväällä 2017. :)
Mitäs teille muuten kuuluu? Millaiset on fiilikset tulevasta pääsykokeesta? Entä miltä se uusi kirja on tuntunut, entä aikasarjat? :)
Pärinäterkuin,
Embe
Mulla oli tammikuun puolessa välissä tosiaan sellainen englannin kielinen R-ohjelmistokurssi, jonka lopputyön sain pakettiin tammikuun vikana päivänä 45 minuuttia ennen deadlinea. Hyvissä ajoin taas siis! Tykkäsin kurssista kovasti ja opin käyttämään R:ää ihan perusjuttuihin. Kurssi tuki myös hyvin Stata-ohjelmiston käyttöä, millä teen graduni analyysit, joten sekään ei ollut yhtään pahitteeksi! Nyt on pikkuisen verran enemmän kartalla siitä kielestä, mitä tilasto-ohjelmiin kirjoitellaan. Meinasi kyllä silloin deadline-sunnuntaina mennä pahemman kerran herne nenään, kun olin tehnyt kaikki analyysit kivasti, mutta en saanut yksinkertaisia pylväskuvaajia tehtyä sitten millään. :D No okei, ehkä se lopputyö olisi pitänyt aloittaa aiemmin kuin kaksi päivää ennen dedistä. Sain kuin ihmeen kaupalla kuitenkin paria tuntia ennen palautusta väkerrettyä pylväskuvaajan, joten ei muuta kuin raportti kasaan ja kurssi oli sillä taputeltu! Sain samalla viikolla myös työhommat lopullisesti loppuun ja muutamat tentit tarkastettua.
Akuuttien stressitekijöiden poistuttua olin viime viikolla pari päivää kipeenä (tuun AINA kipeeksi lomalla tai silloin kuin ei ole mieletöntä akuuttia stressiä, oon kovin tunnollinen). Nyt olen kuitenkin taas terveiden kirjoissa ja seuraavat hommat odottavat tekijäänsä. Jännästi se Netflixin tuijottelu ei edistä lausunnon tai kotitehtävien tekemistä. Mulla on nyt siis meneillään opetusta Data-analyysin kurssilla, mikä on ihan parasta. <3 On mieletöntä nähdä opiskelijoiden huima kehitystahti kurssin edetessä! Sen lisäksi käyn monimuuttujamenetelmien kurssia, joka on tosi haastava, mutta myös mielenkiintoinen. Siitä pitäisi eka kotitehtävien sarja saada pakettiin perjantaihin mennessä, tentti on vähän reilu kuukauden päästä ja lopputyön palautus toukokuun alussa. Jottei opinnot olisi pelkkää tilastojen pyörittelyä, niin ilmoittauduin hetken mielijohteesta kahden opintopisteen Varhaisten mielenterveyden häiriöiden tieteellinen tutkiminen -kurssille, joka suoritetaan läsnäololla ja esseellä, jonka palautus on kuun lopussa. Sen lisäksi mulla on vielä Ammattikäytäntö II Mielenterveyden kurssi, josta ajattelin kirjoittaa vähän enemmän.
Mulla on nyt siis kaksi muuta Ak II:sta takana (neuropsyka ja persoonallisuus-/työpsyka). Tämä mielenterveyden kurssi on kyllä tosi erilainen ja vaikka neurossa tuli pari lausuntoa tehtyä, niin tässä lausunnon kirjoittaminen on kyllä ihan toista maata! Palautus olisi viikon päästä maanantaina ja en ole vielä kirjoittanut mitään. Tosi haastavaa kyllä, kun lausunnon "kohteella" ei ole niin selkeästi erottuvia ongelmia/oireita kuin neuropsykassa. Viime kerralla meillä käytiin kyseistä tapausta läpi eri näkökulmista, esim. kognitiivis-konstruktiivisella otteella, psykiatrisella diagnostiikalla, skeematerpaia näkökulmasta jne. Oli tosi valaisevaa tajuta, kuinka erilaisista lähtökohdista eri terapiasuuntaukset yms. tarkastelevat samaa asiaa! Kuitenkin johtopäätökset eri ryhmien välillä olivat yllättävänkin samanlaisia. Tässä oli taas hyvä muistutus siitä, että kyllä se teoriatietokin tarjoaa jotain työkaluja oikeiden tapausten käsittelyyn. Innolla odotan seuraavia kurssikertoja! Hirveesti oon kyllä tykännyt myös näistä ammatillisista kursseista, vaikka musta ei täyspainotteista kliinikkoa tulisikaan. :)
Näiden kurssihommien lisäksi olen saanut gradua rykäistyä eteenpäin, jee! Nyt alkaa kohta olla tulokset paketissa ja menenkin esittelemään omaa aihetta Nuorisotutkimusseuran avoimille gradupäiville jos mut huolitaan sinne. :D Paljon kiitosta kuuluu kyllä mun ihanaakin ihanemmille ohjaajille, jotka neuvovat ja kannustavat eteenpäin. ^.^ Yritän helmikuun aikana saada menetelmiä ja tuloksia kirjoitettua. Vieläkin oon kyllä innoissani tästä!
Sitten vielä yksi kuuluminen ennen kuin siirryn sänkyyn lueskelemaan tilastotiiliskiveä; mulla on perjantaina haastattelu harjoittelupaikkaa koskien!! Jännittää hirveesti ja nyt pitäisi antaa sitten parastaan haastattelussa. Kyseessä on yksi mun kolmesta hakukohteesta (kahteen tosiaan voi olla tarkemmin yhteydessä vasta kesän jälkeen), joten pitäkää peukkuja mulle. :D Olen miettinyt tätä harjoitteluasiaa aika paljon ja vaikka varmasti tulen sen herättämistä fiiliksistä kirjoittamaan täällä blogin puolella, mutta varsinaista harjoittelupaikkaa en halua täällä kertoa, ymmärrätte varmaan. :) Mun vaihtoehdot on kuitenkin itselle tosi mieluisia ja niistä kaksi on aikuispsykiatrian puolella ja yksi lapsen/nuorten parissa. Tästä aiheesta kuitenkin lisää, kun tiedän mihin päädyn harjoittelemaan psykologin ammatti keväällä 2017. :)
Mitäs teille muuten kuuluu? Millaiset on fiilikset tulevasta pääsykokeesta? Entä miltä se uusi kirja on tuntunut, entä aikasarjat? :)
Pärinäterkuin,
Embe
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)