Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm. – Winston Churchill

tiistai 5. helmikuuta 2013

Ahkeruus vs. laiskuus

Heimoi pitkästä aikaa! Mulla on ollu kumma kausi matikan suhteen. Joinakin päivinä oon superenerginen ja oon matikan kanssa tekemisissä käytännössä koko päivän. Sitten jopa seuraavana päivänä iskee mieletön laiskuus ja "haluan vain löllyä ja syödä"-fiilis. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Viikonloppu meni matikan suhteen mönkään. Meidän piti mennä koiraan kanssa viettämään kihlajaispäivää, mutta se tuli kipeeks eikä nähty ollenkaan. Se ärsytti ja harmitti, siks ei huvittanu laskea.



Mun kaveri sanoi viikonloppuna, ettei kukaan pääse opiskelemaan psykaa. Vastasin, että kyllä Helsinkiinkin joka vuosi 50 pääsee. Kaveri tokaisi takaisin, että jos sä et pääse, niin kuka sinne pääsee. Pisti miettimään toi ajatus. Ketä sinne tosiaan pääsee? Ne, jotka ovat syksystä asti panostaneet kunnolla ja tosissaan vai ne, joilla on ihmeelliset synnynnäiset lahjat? Epäreiluahan se on, että kaikki raatajia ei palkita. Mua pelottaakin se, että laiskistun ja menetän mun laskurutiinin. Sekin mietityttää, että onko uhratulla ajalla ja luentolehtiöiden määrällä vaikutusta onnistumiseen siinä määrin, että postilaatikkoon mätkähtäisi paksu kirje sen inhottavan lirun sijaan. Jokainen hakijahan omasta mielestään ansaitsee paikan, mäkin ansaitsisin. Kai se on vaan karu tosi asia, että tuloksia tulee niille, jotka ovat nähneet mielettömästi vaivaa. Pitääkin siis vaihtaa laiskuus-moodi ahkeruusrykäykseksi. Loma töistäkin siintää kahden kuukauden päässä. Kihlattuni kutsui mua eilen ahkeruuslahnaksi, ja sellainen taidankin olla. Tänään siis laskareiden jälkeen aivot surraten lisämatskua, niin varmistan paikkani hyväksyttyjen joukossa - sinnehän mä kuulun.



Päättäväisyydellä,
Embe

2 kommenttia:

  1. "Ketä sinne tosiaan pääsee?" Sinä. Sinä tulet niin pääsemään. Siitä ei ole epäilystäkään. Tänne ei oikeasti pääse ketään huippulahjakkuuksia, vaan kaikki on tehny paljon töitä unelmansa eteen. Salaisuus on vain siinä ahkeruudessa. Miulla on välillä ollut täällä paha olo siitä, että muut on niin ahkeria ja minä en. Se on mahtavaa, miten siun asenteessa on tapahtunut huima kehitys verrattuna syksyyn. Nyt sie olet oikeasti sitä mieltä, että olet hyvä ja osaat! :) Pidä tuo! Nähdään syksyllä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi mahtavaa kuulla, että joku oikeesti näkee mun kehittyneen! Itekin selailen tätä blogia joskus taaksepäin, kun alkaa epäilyttämään, ettei mitään edistymistä ole tapahtunut. Kävin just lukee sun uusimman postauksen. Tsemppiä sulle, fuksivuosi on varmasti rankka, kun ensin on raatanut sisäänpääsemisen eteen ja muutenkin uudet kuviot uudella paikkakunnalla. Mut hei, kiitos tosi paljon kommentista, ei nyt hajota niin paljon lähteä töihin. :D Ja tosiaan, törmäillään syyskuussa. ;)

      Poista

Kommentit ja muu keskustelu tervetullutta! Ehdotuksia, ideoita, risuja, ruusuja, mitä tahansa. :)